Äntligen jobb + ensamfika



Jag var på intervju idag, eller egentligen igår eftersom klockan är 03:53. Jag fick jobbet som telefonförsäljare =) tyvärr bara på deltid, men jag är glad att jag slipper sälja telefonabonemang till folk som bara slänger på luren. Och dessutom kan jag nog lära mig att leva fattigt, har ju egentligen allt jag behöver så länge pengarna räcker till cigaretter. Jag är inget stort fan av intervjuer, speciellt inte när personen som håller i den dyker upp i kostym och agerar som att hon/han är viktigast i världen. Det var därför jag gillade min nya chef, han var ung hade soft stil och han brydde sig inte om vad jag hade för betyg i skolan, vi snackade om jobbet och produkten jag ska sälja halva tiden, resten av tiden snackade vi om musik, film och han tipsade om massa bra uteställen som han tror skule passa mig. (Jag har utbildning imorgon, och jag vill ha med dig, jag bestämde mig redan efter två minuter) precis så sa han, jag blev överlycklig och nu är jag så uppspelt och glad att jag har mycket svårt att slappna av och sova.

Jag har aldrig tyckt om att sitta ensam på offentliga platser där det oftast är packat med folk. Så jag kom på att enda sättet att komma över det och lära mig att det kanske inte är så farligt ändå är att testa. Så jag gick alltså till ett fik helt ensam beställde en cappucino, satte mig där efter i en soffa och läste en bok. Det är en sak jag aldrig skulle kunnat föreställa mig själv göra det är ju bara "konstigt" folk som gör sånt. Men antar att jag är en av dessa konstiga människor för jag tyckte faktiskt om det. Det tog ett tag men sen sjönk jag så långt ner i boken att jag inte längre hörde allt tjo och stim, ända tills någon ryckte mig ur mina tankar och frågade om det var ledigt här. Efter det försvann liksom koncentrationen och jag gick hem. Men det var trevligt ändå.

Men måste försöka sova nu, vill ju gärna ha hjärnan med imorgon, är inge bra på att ta emot information när jag är trött. Tänk på mig 15:30 imorgon.

God natt gott folk.

Kommentarer
Postat av: Bara Emma

Aw, grattis frugan!! =) Det kommer gå galant idag ska du se.. så glöm inte att äta gröt innan så du håller dig mätt, ler! =) Ska tänka på dig extra mycket vid 15.30 .. hehe..



Kan typ se dig framför mig när du sitter där och läser din bok, haha.. Läslusen is back! ;) Hehe..

2009-01-08 @ 12:25:32
URL: http://tankensomraknas.blogg.se/
Postat av: Chantal

du är rolig du:D



kul att du fått dej en kompis oxå;)



ringer dje imån min sötnos***

2009-01-10 @ 07:22:32
URL: http://metrobloggen.se/carisma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0