Älskad eller hatad?




Rykten spridda av fans:


•·         Marilyn Manson har opererat bort tre revben för att suga sin egen kuk.


•·         Jag har hört att han suger av sig själv på scen och sedan spottar ut sperman på publiken.


•·         Manson spelade Paul i Wonder Years.


•·         Manson spelade Winnie Cooper i Wonder Years


Taget ur Mr Mansons dagbok:


ODATERAT

Om jag verkligen hade opererat bort några revben skulle jag ha varit alltför upptagen med att suga min egen kuk i Wonder Years, istället för att springa efter Winnie Cooper. Dessutom skulle jag inte ha sugit av andra på scen heller, jag skulle ha sugit av mig själv. Och vem har tid att döda hundvalpar när man kan suga sin egen kuk? 

Jag tror jag måste ringa en kirurg imorgon bitti.


(Det är förbannat kul att läsa rykten om folk, men det är fan ännu roligare när folk tror på det.. haha)


1998 publicerades biografin, The long hard road out of hell, om en av världens mest fruktade artister genom tiderna. Hela Amerika var överens om att denna mannen skulle vilseleda goda, krista ungdommar och få dem att ställa sig i ledet bakom honom. Av rädsla spred American family association falska rykten om hur mannen i fråga tvingade sin publik till att våldta de yngsta i lokalen för att det var "bra underhållning" enligt hans mening.  Såklart är detta inte sant, men det är intressant hur en ensam man kan skapa så mycket hat hos människor genom att bara vara. Jag pratar såklart om Marilyn Manson. Jag vet inte hur många gånger jag läst denna boken. Och jag uppmuntrar er att också läsa den. Ni behöver inte tycka om hans musik eller texter, och ni behöver inte se upp till honom på något sätt. Men det är en fachinerande historia om hur människan försöker lägga skulden till allt övergrepp, våld, missbruk och självmord på en enda man, i detta fallet Marilyn Manson, och för vad? Är det för att dom ska kunna sova bättre om nätterna när dom hittat "källan" till problemen? Det är lätt att skylla på någon, då slipper fler ta ansvar för all skit som händer i världen.


Är han ond eller god? Marilyn Mansons konserter är minst sagt provocerande, men som en engagerad samhällskritiker har han skrivit några av vår tids mest uppmärksammade låtar. Jag anser att han har någonting viktigt att förmedla till världen.


Så ännu en gång, LÄS BOKEN. Man blir äcklad, förbannad, hatisk och helt underbart upprymd av det han har att säga. Han är


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0